Fullrate ligger strategien om – går efter Wifi kunderne

188
Lars_Asger_petersen

Efter fem år med fokus på laveste pris vil teleselskabet Fullrate skifte strategi, og vil nu gå tilbage til virksomhedens udgangspunkt, hvor der i fremtiden skal fokuseres på at være en innovativ virksomhed med fokus på Wifi.

Da Fullrate blev lanceret i 2005 var produkterne målrettet tech-begejstrede danskere, der gik op i at have den nyeste teknologi, og gerne ville investere i at være først. De seneste år har teleselskabet dog i højere grad haft fokus på at sikre billig telefoni til kunderne, men nu har Fullrate besluttet at vende tilbage til udgangspunktet og istedet fokusere på WiFi-oplevelsen, tech-inspiration og tilpassede løsninger.

-Det er ikke længere nok at være billig udbyder af bredbånd, tv og mobiltelefoni. Vi er i et marked, der buldrer der ud af med nye devices, teknologier og muligheder, og vi vil gerne hjælpe vores kunder med at bruge og selv blive bedre til at udnytte de nye muligheder, siger Lars Asger Petersen, adm. direktør i Fullrate.

Det er ikke taget ud af den blå luft, når Fullrate nu sætter fokus på WiFi-oplevelsen. Både tal fra supportlinjen og interviews med kunder har vist, at kunderne har udfordringer med at få deres WiFi til at fungere optimalt.

– Vi kan se, at ca. en tredjedel af henvendelserne fra vores kunder drejer sig om udfordringer med WiFi. Vi er derfor gået i dybden med netop dette og spurgt vores kunder ind til, hvor stort problemet er, og hvad vi kan gøre for at løse det. Vi har altså taget udgangspunkt i vores kunders behov for få bedre styr på WiFi-oplevelsen, da vi udviklede vores nye koncept, siger Fullrate-direktøren.

Den kommende tid vil teleselskabet derfor lancere en række nyheder, der skal løfte WiFi-oplevelsen og gøre livet lettere for de tech-begejstrede kunder.

– I løbet af efteråret vil vi lancere en Wi-Fi Patrulje, nyt Wi-Fi udstyr og et helt nyt contentunivers på fullrate.dk. Vi har derudover en række andre produkter i støbeskeen, som alle skal imødekomme kundernes efterspørgsel om tilpassede løsninger, inspirere dem og gøre den digitale hverdag lettere for dem, siger Lars Asger Petersen.

Erfarne og tech-begejstrede medarbejdere 

Tech-interesserede kunder sætter høje krav til udstyr og vejledning, og det er derfor ikke nok for Fullrate at tilbyde én slags router til alle kunder. Der skal være løsninger tilpasset den enkeltes behov og tilbydes råd om tekniske detaljer, som sætter høje krav til medarbejdernes tekniske viden.

– Vi vil tilbyde vores kunder markedets bedste routere og den aller bedste support. Vores medarbejdere i teknisk support har i gennemsnit været hos os i over 3 år, og deres erfaring og begejstring for tech spiller en væsentlig rolle i vores nye position. Derfor uddanner vi kontinuerligt vores medarbejdere, så de møder markedets produkter og krav og har den viden, det kræver at være ekspert på WiFi-området, siger Lars Asger Petersen.