Optimer din webshop til julesalget

Jul-optimer-webshop

Der er 3 måneder til jul, og du kan stadig nå at gøre din webshop klar, til nok den største højtid der er.

Det er ikke for sent at optimere ens butik til julehandel. Der er mange derude på internettet, der prøver på at finde de perfekte gaver til deres venner og familie.

Derfor kommer vi med 10 råd, hvordan du kan optimere din webshop til jul.

  1. Særlige produkter 

    Sælger du produkter, der kan tilpasses til julen? Alle mulige produkter kan have vintermotiver på deres pakke eller produkter selv. Store virksomheder som Coca Cola har gjorde dette. Hvis du sælger produkter, der har trykt motiv, som t-shirts, krus osv. Ville det være vanvittigt ikke at hoppe på muligheden og lave særlige udgaver af dine produkter med jul / vintermotiver. Selvom du ikke sælger produkter, der har noget trykt på dem, kan du stadig sætte disse motiver på produktets pakke.

  2. Specielle rabatter

    Alle elsker at få noget billigere end normalt. De fleste af de undersøgelser, viser, at den bedst mulige rabat er en gratis forsendelse. Glem ikke at kalde det en “Speciel juletilbud/ rabat” eller noget lignende.

  3. Special design til butik

    Det behøves ikke at være banebrydende. Skift et par ting på din butik for bedre at afspejle julens ånd. Prøv at tilføje nogle fine vinter elementer til dit logo eller ændre nogle store billeder/bannere for at inkludere vintermotiver (hvis du har nogen på din butik). Dette skal hjælpe dig med at få dine kunder komme i julestemning, og at det lige præcis din butik de skal vælge.

  4. Specielle udvalgte produkter

    Din butik har formentlig nogle “udvalgte produkter” på hjemmesiden. De fleste butikker, der sælger mange forskellige varer, vil have nogle ting, der er mere tilbøjelige til at blive købt som en julegave end andre. Brug din “udvalgte produkter” sektion på din webshop for at fremhæve produkter, der ville være gode julegaver.

  5. Specielle produktbeskrivelser

    I stedet for den sædvanlige kedelige gamle produktbeskrivelse, skal du krydre den lidt op og ændrer beskrivelsen af disse udvalgte produkter for bedre at afspejle, hvorfor dette produkt er en god julegave.

  6. Skriv noget godt indhold

    Online butiksejere, der forstår vigtigheden af indholds marketing, har en slags blog eller artikler på deres websted. Brug dette afsnit klogt! Lav en god artikel som “top 10 julegave til din lille dreng”, der indeholder dine produkter og beskrive hvor glad den lille dreng vil være, når han åbner boksen og finder det store produkt fra din butik, der er en perfekt gave. Mange shoppere har ingen idé om, hvad de skal købe, hjælpe dem med at tage en beslutning og tjene nogle penge, mens de gør det!

  7. Særlige reklamekampagner

    Brug ”julerabat” og lignende udtryk, når det gælder dine PPC-kampagner. Hvis du bruger bannere, skal du ændre dem til at omfatte nogle jul- eller vintermotiver og eventuelle rabatter, du giver i denne periode.

  8. Del rabatkoder ud

    Du kan prøve at give dine koder til nogle populære blogs eller magasiner, der skriver om ting, du sælger eller din målgruppe læser. Spørg dem, hvis de vil dele disse kuponer med deres læsere. Pitch det til så mange relevante blogs og blade som du kan. Hvis dette ikke virker for dig, er der tonsvis af hjemmesider som organiserer rabatkode, især i juletiden.

  9. Giv en estimeret leveringstid og gør det synligt

    Nogle mennesker vil ikke købe fra dig, hvis de ikke kan være sikre på, hvornår produkterne vil blive leveret. Sørg for, at den forventede leveringstid er tydeligt synlig for dine potentielle købere.

  10. Brug særlig indpakning

    En af de fedeste ekstra ting du kan gøre er indpakke produktet. Nogle mennesker er dovne, så hvorfor ikke gøre det nemmere for dem, og sende produkterne allerede indpakket? De vil elske dig for det!

Vi håber at disse 10 råd kan hjælpe dig godt på vej, ind i den kommende jule sæson.