10 tips til at forbedrede dig til Black friday & Cyber monday

Black friday-Cyber monday-mærkedag

Black Friday og Cyber Monday er enorme muligheder for din e-handel for at tjene penge.
Som vi skrev tidligere, i vores artikel omkring mærkedag, er de kommet for at blive.
Derfor  har vi lavet et en list med 10 gode råd, til hvordan i får det meste ud af de kommende mærkedage.

Er du begyndt?

1. Kunder søger information tidligere end du måske forventer

Forbered dig så tidligt som muligt og begynd at lade dine kunder og besøgende vide om dit kommende salg måneder i forvejen.

Ifølge flere forsker,begynder 40% af kunderne at undersøge og gøre deres juleindkøb allerede i oktober. Ikke alene skal du begynde at forberede dig tidligt, men du skal også sikre dig, at kunder, der søger gaveideer og oplysninger om bestemte produkter, finder det hos dig.

Planlægning

2. Planlæg og organiser dine tilbud

Gennemgå se alle dine varer, og begynd at planlæg hvilket vare du vil sælge, hvilke salgskampagner du vil køre. Begynd at planlæg i god tid, og ikke venter til sidste minut.  

3. Vær klar på de værste

Jeg forsøger ikke at dig bange eller bekymre dig. Jeg forsøger at sikre, at du er forberedt. Tænk på de værste scenarier for din virksomhed og kom med backup planer. Håb for det bedste, planlægge det værste.

Efterspørgsel

4. Test eller sikre dit websted kan håndtere en stigning i trafikken.

Det er set før, at når der er mange folk, der vil ind på den samme side på engang, kan det godt få siden til at gå ned. Vi kan bare kigge på SKAT, hvert år har de store problemer med deres side, når folk vil ind og se deres forskudsopgørelse.

Så derfor sikre dig at dit websted, kan håndtere det.

Det skal dog også siges, at det kræver en kæmpemæssig trafik til en hjemmeside, for at få den til at crashe, dog kan man aldrig være for sikker.

5. Sørg for, at din butik kan håndtere øget efterspørgsel

Hvis du er afhængig af en leverandør til din varebeholdning, eller dit produkt er skabt eller fremstillet af dig eller dit hold, overveje den øgede efterspørgsel, du vil kunne opleve i på disse dage. Arbejd med dine leverandører og sørg for, at de er parate til at håndtere dit forventede salg. En af de værste ting, der kan ske under et  udsalg, er at løbe tør for en vare for hurtigt end du ville og ikke kan opfylder efterspørgslen fra dine kunder.

Forventning

6. Opbyg spænding og nysgerrighed  omkring dit kommende udsalg

Det er nemt at blot annoncere en Black Friday eller Cyber Monday salg, men opbygning af spænding og nysgerrigheden kan virkelig hjælpe med til at gøre det til en større succes.

Tease dine kunder med e-mails af, hvad der er kommer af tilbud, post snige-titter af kommende salg på sociale medier, og begynde stimulere nysgerrighed hos dine kunder. Jo hurtigere du begynder at gøre dette, jo mere momentum vil du få i løbet af Black Friday og Cyber Monday.

Marketing

7. Retarget gammel trafik og kunder

Hvis du allerede har oprettet en retargeting plan, er det nu tid til at bruge det. Ved at retarget tidligere besøgende kommer du til folk, der måske har glemt din butik og ikke ville have tjekket dit udsalg ellers.

Du kan også retarget kunder, der tidligere har købt på din butik. Da det er nemmere at sælge til eksisterende kunder end det er til helt nye kunder. Hvad det betyder er, at folk, du allerede har solgt til i fortiden, vil være meget mere modtagelige over for din Black Friday og Cyber Monday udsalg.

8. Start din e-mail marketing kampagner

Ifølge flere forskere drev e-mail markedsføring over 27% af salget i 2014,  mærkedages og højtiders udsalg til onlineforhandlere. Derfor vil e-mail marketing spille en endnu større rolle marketing for mange virksomheder fremadrettet. Hver butik skal have en fantastiske e-mail marketing kampagner, der bringer kunderne tilbage til dit websted under et udsalg.

Begynd at planlægge og oprette de e-mails, du vil sende ud under dit udsalg til Black Friday og Cyber Monday. Her er nogle ideer til e-mail-kampagner, du kan bruge:

  • Meddelelse om Black Friday / Cyber Monday tilbud
  • Sidste påmindelse før udsalget slutter
  • Eksklusive tilbud til e-mail-abonnenter
  • Tease/forventning, et smugkig på, hvad udsalget kommer til at byde på.

Salg

9. Overveje at have mindst et “kæbe faldende” tilbud

En strategi, som mange detailhandlere bruger, er at drive et “kæbe faldende” tilbud på en populær genstand for at lokke kunderne til deres butik. Når kunderne kommer for at købe det “kæbe faldende” tilbud, vil de sandsynligvis finde et par andre ting på vejen til kassen.

Hvilket “kæbe faldende” tilbud vil få folk til dit websted? Hvis du sender en e-mail til dine abonnementer, skal du overveje at fokusere på at promovere et salgs produkt, som du føler er mest fristende, i stedet for at promovere alle dine Black Friday og Cyber Monday-tilbud på samme tid.

10. Belønne loyale kunder

Black Friday og Cyber Monday er passende tid til at oprette relationer med dine tidligere kunder og få dem til at komme tilbage.

Send e-mails til (og retarget) dine tidligere kunder med de bedste tilbud. Giv eksisterende fans og kunder mulighed for at få adgang til udsalget tidligere eller give dem eksklusive tilbud bare for at være abonnent på din e-mail liste. Dette giver dig også mulighed for at opmuntre e-mail-registreringer ved at tilbyde eksklusivt tilbud, folk ikke adgang til ellers.